8 Aralık 2008 Pazartesi

Polisin yeni icraatı: 'Kimlikli' dayak



Beş polis, Emniyet Müdürü Cerrah’ın tavsiyesine uyup kendilerine kimlik soran Mustafa Akdoğan’ı kafatası çatlayıp çenesi kırılıncaya kadar dövdü.


Avcılar’da polis kıyafeti giymiş kişilerin bir kadını kaçırarak tecavüz ettiği ortaya çıkınca İl Emniyet Müdürü Celalettin Cerrah, “Polise kimlik sorun” demişti. Cerrah’ın bu açıklamasından iki gün sonra Avcılar’da Cerrah’ın sözünden cesaret alıp polise kimlik soran Mustafa Akdoğan, hastanelik oldu. Akdoğan beş polisin toplu dayağına maruz kaldı. Burnu ve kafatası çatlayan, çenesi kırıldığı için ameliyat olan Akdoğan üç hafta konuşamayacak.


4 Aralık gecesi Avcılar sahilinden Küçükçekmece istikametine giden Mustafa Akdoğan kontrol noktasını gördüğü için yolunu değiştirdi. Akdoğan yaşadıklarını şöyle anlattı; “Zannedersem görülmüşüm. Bir araç geldi, çok sert bir şekilde önümü kapattı ve beni durdurdular. Sert tavırlarla bana niye kaçtığımı sordular. Ben de kaçmadığımı, sadece biraz alkollü olduğumu, bunun için, alkol muayenesi olabileceğimi düşünerek geri dönüp evime gittiğimi söyledim; yakın bir yerde oturuyorum çünkü.


Kimliğimi istediler. Çıkarıp verdikten sonra, ‘Ben de sizin kimliğinizi görebilir miyim?’ dedim. Küfürden sonra ‘Sen bizim resmi üniformalı olduğumuzu görmüyor musun, nasıl kimlik sorarsın lan?’ deyip önce biri bir tane yumruk attı, sonra diğeri kapıyı açtı ve beni yaka paça aşağı indirdiler. Önce kollarımı aşağıdan kelepçelediler. Sonra o şekilde yere oturttular. Birisi üstten bastırdı, artık yapabilecek bir şeyim kalmadığı için diğerleri de tekmelemeye başladı. Bana çok sert bir ifadeyle kimlik sorunca, ben de onlara, biraz da Celalettin beyin sözlerine itibar edip kimlik sordum. Şimdi buradayız (hastanede). Bundan sonra polise kimlik sormayı hiç düşünmüyorum. Hatta karşılaşmamayı düşünüyorum”


Geceyi yaralı halde gözaltında geçiren Akdoğan, başına yüzüne ve vücuduna tekme yediğini anlatarak polislerden şikâyetçi olurken, iki polis de kendilerini darp ettiği iddiasıyla Akdoğan’dan şikâyetçi oldu. Nasıl bir kin var içlerinde?


Mustafa Akdoğan’ın eşi Melek Akdoğan ise tepkisini şöyle dile getirdi; “Eşim hırsızlık yapmadı, cinayet işlemedi, ülkesine ihanet etmedi. Bunu hiç hak etmedi. Cerrah öyle konuştu ama polisler demek ki kendisine hiç itibar etmiyor. Nasıl bir kin, nefret var içlerinde anlamıyorum” dedi.


Mağdur olan suçlu

İstanbul Emniyeti yine o bildik açıklamalardan birini yaparak, yine mağduru suçlu ilan etti. İstanbul Emniyeti tarafından yapılan açıklamada polisin kimlik gösterdiği ancak Akdoğan’ın iki polisi yaralayarak kaçmaya çalıştığı iddia edildi. Açıklamada, “Sürücü tekrar yakalanıp ekip otosuna bindirilmiş, mukavemetini sürdürmüş, başını otonun camlarına ve kaportasına vurmuş, aracın camını kırmıştır” denildi.


Avukat'a polis dayağı

Yenibosna'da ise Avukat Hüseyin İnan İzmirlioğlu iki sivil polis tarafından dövüldü. Avukat Hüseyin İnan İzmirlioğlu, kız arkadaşını Yenibosna'daki evine bırakıp vedalaştıktan sonra ikisi sivil kıyafetli dört polis yanlarına geldi. Avukat İzmirlioğlu, Polislerden birinin, "ahláksız herif" diyerek elindeki telsizle başına vurduğunu belirtti. İstanbul Barosu kimliğini gösterdiğini ve avukat olduğunu söylediğini belirten İzmirlioğlu, diğer polislerin de kendisine vurmaya başladığını söyledi. İzmirlioğlu, 75. Yıl Polis Merkezi’ne giderek, kendisini döven polislerden şikayetçi oldu. Darp edildiğine dair rapor alan avukatın vücudunda çok sayıda yara izinin oluştuğu, sol dirseğinde ödem meydana geldiği belirlendi.


İstanbul Emniyet Müdürlüğü açıklama yapmakta geç kalmadı. Emniyetin kalemleri bu kez avukatın kız arkadaşını darp ederken müdahale eden mahalleli gençlerce dövüldüğünü açıkladı.

‘Bahçede dayak!’

İzmir’de Ömer Ardahan ile 3 oğlu, şikâyet için gittikleri karakolun bahçesinde polislerden dayak yedi. Emniyetten gelen açıklamada, aile bireylerinin karakoldaki kiracılarıyla tartıştıklarını, ekiplerin ayırdığını, küfür ve dayak olayının gerçekleşmediğini söyledi.

DTP Bahçelievler İlçe yöneticisi Mustafa Erol ve Bodrum'da Cengiz Genç isimli kişi de polise kimlik sordukları için polis tarafından darp edilmişti.


BU YAZI ATILIM'DAN ALINMIŞTIR...

Hiç yorum yok: