76. kez okurlarıyla buluşan Altyazı Aylık Sinema Dergisi, Eylül sayısında, yurtdışında ve İstanbul Film Festivali’nde beğeniyle karşılandıktan sonra bu ay Türkiye’deki sinemalarda gösterilecek olan Seyfi Teoman’ın Tatil Kitabı filmini kapağına taşıyor. Tatil Kitabı, Özcan Alper’in Sonbahar ve Hüseyin Karabey’in Gitmek filmleriyle beraber, Derviş Zaim-Nuri Bilge Ceylan-Zeki Demirkbuz-Reha Erdem kuşağından sonra Türkiye’de yeni bir genç ve bağımsız sinemacı kuşağının daha doğduğunun sinyallerini veren filmlerden biri. İleriki sayılarında, heyecan verici filmlere imza atan bu genç yönetmenlerin filmlerini detaylı biçimde ele almaya hazırlanan Altyazı; Seyfi Teoman’la yapılmış kapsamlı bir söyleşinin ve Feride Çiçekoğlu’nun Tatil Kitabı’yla ilgili kaleme aldığı kısa bir yazının bulunduğu Eylül sayısıyla birlikte bu yöndeki ilk adımını atıyor.
Altyazı’nın ‘Vizyon’ bölümünde ayrıca, Eylül ayında vizyonda olacak Hellboy II: Altın Ordu ve Wall-E filmleri üzerine eleştirel yazılar; The X-Files: İnanmak İstiyorum ile televizyonda başladığı yolculuğuna ikinci bir sinema filmiyle devam eden The X-Files serisinin sırlarını araştıran bir inceleme ve Ağustos ayında vizyona girer girmez büyük etki uyandıran yeni Batman filmi Kara Şövalye’de, seyircinin Joker’in devlet ve adalete yönelttiği tehdidi çekici bulmasının ardındaki nedenlere ışık tutan bir yazı yer alıyor.
Altyazı’nın ‘Vizyon Ötesi’ sayfaları ise tam 16 sayfalık kapsamlı bir dosya ile açılıyor. Hou Hsiao-hsien, Tsai Ming-liang ve yakın zamanda kaybettiğimiz Edward Yang gibi yönetmenlerle günümüz sinema estetiğini derinden etkileyen ‘Yeni Tayvan Sineması’, katıldıkları her festivalden ses getiren bu üç ustanın göze çarpan temaları ve öne çıkan filmleri üzerinden inceleniyor. Bu geniş dosyanın yanında, Temmuz ayında düzenlenen DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri kapsamında ülkemizde olan BBC’nin belgesel kuşağı sorumlusu Nick Fraser’la ve 6 öğrencinin bir yıllık ÖSS serüvenini anlatan Üç Saat adlı belgeselin yönetmeni Can Candan’la yapılan söyleşileri de bu bölümde bulmak mümkün.
Altyazı’nın ‘Vizyon’ bölümünde ayrıca, Eylül ayında vizyonda olacak Hellboy II: Altın Ordu ve Wall-E filmleri üzerine eleştirel yazılar; The X-Files: İnanmak İstiyorum ile televizyonda başladığı yolculuğuna ikinci bir sinema filmiyle devam eden The X-Files serisinin sırlarını araştıran bir inceleme ve Ağustos ayında vizyona girer girmez büyük etki uyandıran yeni Batman filmi Kara Şövalye’de, seyircinin Joker’in devlet ve adalete yönelttiği tehdidi çekici bulmasının ardındaki nedenlere ışık tutan bir yazı yer alıyor.
Altyazı’nın ‘Vizyon Ötesi’ sayfaları ise tam 16 sayfalık kapsamlı bir dosya ile açılıyor. Hou Hsiao-hsien, Tsai Ming-liang ve yakın zamanda kaybettiğimiz Edward Yang gibi yönetmenlerle günümüz sinema estetiğini derinden etkileyen ‘Yeni Tayvan Sineması’, katıldıkları her festivalden ses getiren bu üç ustanın göze çarpan temaları ve öne çıkan filmleri üzerinden inceleniyor. Bu geniş dosyanın yanında, Temmuz ayında düzenlenen DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri kapsamında ülkemizde olan BBC’nin belgesel kuşağı sorumlusu Nick Fraser’la ve 6 öğrencinin bir yıllık ÖSS serüvenini anlatan Üç Saat adlı belgeselin yönetmeni Can Candan’la yapılan söyleşileri de bu bölümde bulmak mümkün.
Derginin Kısa Metraj köşesinde, animasyon konusunda Türkiye’nin önde gelen üç genç ismiyle yapılmış söyleşilerden oluşan, canlandırma sanatının Türkiye’deki durumu ve geleceği konusunda hazırlanan geniş bir dosya yer alıyor. Yönetmenlerle sinemaya başlama serüvenleri hakkında sohbet edilen İlk Filmim-Nasıl Başladım?’da ise, Reis Çelik’in sinemaya nasıl başladığını öğrenebilir ve ilk filmi Işıklar Sönmesin’in öyküsünü okuyabilirsiniz. Dergide her ay düzenli olarak yer verilen belgesel köşesi Docİstanbul’un önemli bir kısmı ise, Karadeniz Sahil Otoyolu karşıtı Son Kumsal adlı belgeselin yasaklanmasıyla yeniden gündeme gelen ‘muhalif belgeseller ve sansür’ konusuna ayrılmış durumda.
Altyazı’nın ‘Eleştiri’ sayfalarında, yakın zamanda vizyona giren Kara Şövalye, Ölülerin Günlüğü, Kızkardeşim Evleniyor ve 9,90 YTL filmleri hakkındaki eleştirilerin yanında, vizyona girmeden doğrudan DVD raflarındaki yerini almış olan Into the Wild hakkındaki bir eleştiri yazısını ve en son Zohan’a Bulaşma, Aşkzede gibi filmlerle tekrar gündeme gelen yapımcı/yönetmen/senarist Judd Apatow’un romantik komedileri üzerine yazılmış bir incelemeyi bulabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder