19 Eylül 2008 Cuma

Bülent Ersoy: Söylediklerimin arkasındayım




İSTANBUL (24.09.2008)- Bir televizyon programında, “Başkalarının savaşı için, doğurduğum çocuğu toprağa veremem” diyen Bülent Ersoy'un yargılanmasına bugün devam edildi. Mahkemede de sözlerini savunan Ersoy, “ölüm yerine çözüm” istediğini vurguladı.


Hakkında “Halkı askerlikten soğutma” iddiasıyla dava açılan Bülent Ersoy'un yargılanmasına, Bakırköy 18. Asliye Ceza Mahkemesi'nde devam edildi. İlk duruşmaya katılmayan Ersoy, ikinci kiz hakim karşısına çıktı. Ersoy, mahkemede de televizyon programında söylediği sözleri savundu.


Bakırköy Adliyesi'ne gelen Ersoy'u, “Ah bu savaşların gözü kör olsun”, “Eller ayrılsa bile biz ayrılamayız” yazılı dövizler açan bir grup savaş karşıtı karşıladı. Duruşmaya, şikayetçilerden Hayati Karataş ile Savaş Altay da katıldı, şikayetçilerin ise ayyıldızlı kırmızı tişört ve askeri pantolon giymeleri dikkat çekti.

“Ölüm yerine çözüm istemenin neresi suç?”

Hakkındaki iddiaları reddeden Bülent Ersoy, “İşgüzar insanlar tarafından vatan haini ilan edildim. Bunu asla kabul etmiyorum” dedi. Ersoy, “Bir televizyon programdayken, evlatlarımızın vurulduğu, çatıştığı acı haberini aldık. Ben bir anne değilim ama, bir annenin doğurduğu çocuğu toprağa verirken ne hissedebileceğini anlayacak kadar duyguluyum” diye konuştu. Konuşmasında ölüm yerine çözüm istediğini belirten Ersoy, “Ölüm yerine çözüm istemenin neresi suç? Ben vatan sever bir insan olarak, bugün aynı şeyi yine söylerim. Beni idam edeceklerini bilsem de aynı şeyi söylerim” dedi.

Mahkeme başkanının, “Yaptığınız konuşmalar bazı gruplar tarafından kullanıldığı söyleniyor. Batman ve Şırnak'ta isminiz parklara veriliyormuş” iddiaları üzerine Ersoy, “Benim bir yere veya gruba yakın olmam söz konusu değil” diye konuştu.
Ersoy, şikayetçilerden Savaş Altay'ın “Bülent Ersoy bizimle birlikte Çanakkale şehitlerini anmaya gelsin” talebine de, “Ben sizinle birlikte dolaşmak zorunda mıyım” diye tepki gösterdi. Mahkeme, duruşmayı 30 Ekim'e erteledi.

Savcıya göre 'Her Türk asker doğar'

Ersoy, bir televizyon programında canlı yayın sırasında; “Tamam vatan bölünmez, ama göz göre göre de bu çocukları bütün analar doğursun, toprağa versinler. Bu mu yani? Bir çocuğun ne demek olduğunu ben sizler gibi bilemem. Ben anne değilim, olamayacağım da. Ama insan olarak o anaların yüreğinin nasıl cayır cayır yandığını ben anlayamam ama anneler anlar. Başkalarının savaşı için doğurduğum çocuğu toprağa veremem” demişti.

Ersoy hakkında “Halkı askerlikten soğutma” iddiasıyla üç yıla kadar hapis istemiyle dava açıldı. Savcının iddianamesinde; “Her Türk asker doğar” sözü hatırlatılarak, Türk devletinin askerliğe verdiği önem anlatıldı, sözlerin 'düşünce ve ifade özgürlüğü' kapsamında değerlendirilmeyeceği ileri sürüldü.


Bu yazı Atılım'dan alınmıştır...

Hiç yorum yok: