15 Ağustos 2008 Cuma

Bu nasıl bir iştir...




Manisalı gençlere işkence yapan polislerin avukatı, polisten dayak yedi.


Avukat Amaç Kaya'ya polis dayağı.


İşkence yaptığı savlanan polisleri savundu bu kez kendisi mağdur oldu.


Şampiyonlar Ligi Ön Eleme Grubu Maçlarını içkili bir lokantada izleyen Av. Amaç Kaya, içinde kimliğinin de bulunduğu çantasını arkadaşının arabasında unutunca polis tarafından zor kullanılarak karakola götürülür. Kaya, avukat olduğunu belirterek mesleğinden dolayı gözaltına alınamayacağını söyler. Ancak ısrarı çözüm getirmez. Nöbetçi hakimle görüşmek için "telefon hakkı"nı kullanmak isteyen 29 yaşındaki genç avukat, bir anda polislerin tekme tokat yağmuru altında kalır. Kötü dayak yiyen Amaç Kaya, karakolun nöbetçi amiriyle görüşür ve hiç bir tutanak tutulması kaydıyla salıverilir.

Sonrasını Amaç Kaya'dan dinleyelim:


"Maç izlediğimiz esnada Yiğit Bebek ile birlikte 20'lik tabir edilen bir şişe rakı içmiştik. Kesinlikle sarhoş değildim. Ayrıca, araç kullanacağım için fazla alkol almam da söz konusu değildir. Keza karakolda bulunduğum sürece bana, sinkaflı hakaretlerde bulundular. Beni haksız yere hürriyetimden mahrum eden, darp ve hakaret eden polis memurlarından şikayetçiyim. Ben Manisalı gençler davasında yargılanan 3 polis memurunun da avukatlığını üstlendim. Bunu da karakoldaki polis memurlarına söyledim. Ama, asıl görevleri vatandaşın huzur ve güvenini sağlamak olan, ancak aksine davranan bu kişilerin ceza almaları için yasal yollardan mücadele edeceğim."

Hiç yorum yok: